Friss !!!

  • Balaage: Eszméletlen jók lettek a képek. Gz papesz. Jól megcsináltad, le a kalappal. A lesserheal castos te... (2009.03.19. 07:36) Karácsonyi sütés idején ...
  • Spunkmeyer: Elég baj nekem, hogy nem vagyok skilles és most,hogy mondod lehet más nem is kapott nerfet! Hopppp... (2009.02.21. 14:02) Thx Blizz!!
  • Simulacra: nah, Gabcsa, itt a talent amiről beszéltem múltkor. elég szép aggrot lehet vele csinálni. www.wow-... (2009.02.16. 17:40) Malygos
  • bandiketto: gz! kár hogy a meló miatt lecsúszok mindig de ez van.. örülök hogy megy a szekér!:) (2009.02.06. 01:15) Naxxramas nem akadály többé!
  • Otisz: Az emberek nagy részének akik szoktak jrni raidelni már simán van 25 fős kompatibilis gearje. A má... (2009.01.20. 10:45) Raidek szervezése

Elmélekedés a lootosztásról...

2008.10.29. 16:59 | Balaage | 18 komment

Hirtelen ötlettől vezérelve ragadtam billenytűzetet. Illetve az a tény is közrejátszott, hogy kis guildünk lassúnak semmiképpen sem mondható iramban bővül. A cím is sugalja a lootosztásról fogok regélni egy cseppet.

Mi a helyzet most? Számolatlanul járjuk a raideket, így a WOTLK kapujában és a loot értéke a béka segge alatt. Inkább funból nyomjuk ezeket, és már semmi jelentősége ki mit visz. Örülünk egy kicsit a kiesett tárgynak azután már dobjuk is el a köv bossnál mert kiesett egy jobb. Igazából senki sem mérgelődik (szerintem) ha nem ő vitt most éppen egy-egy zsírosabb lootot. Igen ám, de mi lesz a WOTLK-ban?

Első 2 hónap kb. a szintezésről fog szólni, és az 5 fős instákba járkálásról. Ott gearelődünk egy kicsit, de ahogy az lenni szokott az igazi élet csak a lvl 80 meglépése után kezdődik. Ott kialakul az első 10 fős banda aki elkezd wipolgatni az első raideken. Sokat fog wipolgatni... Nagyon sokat... Utána ha az égiek is akarják és a hold is együtt áll a marssal lenyomjuk az első bossokat és ott a vágyott epic. Na itt már lesz értéke ennek. És itt következik a nagy kérdés aminek ekkora feneket kerítettem. KI VIGYE A LOOTOT? 

10 fős raidnél még nem lesz gond. (ez is szerintem) Összeszokott kis csapat már a mienk és értelmi szintünk is meghaladja már ezt a szintet, hogy összevesszünk. DE! Egy fontos szabályt figyelembe kell venni. Master loot lesz, és amit a leader mond az szent és sérthetetlen. Ha nem tetszik adj neki hangot, megbeszéljük. De ne hőbörögj, lázadj, stb. mert akkor nincs köztünk helyed. Kicsik voltunk nagyok lettünk. Már a negyedét sem ismerem akik jöttek újak és ezt főleg nekik írogatom. (Úgysem olvassa senki)

25 fős raiden pedig hatványozott ez a helyzet. Ott először azt a rendszert kellene alkalmazni, hogy officerek megbeszélik ki mit visz és kiosztásra kerülnek a dolgok. Ezt felírjuk és köv alkalommal más fogja vinni. Ennyi. Itt is a döntés szent és sérthetetlen lesz.

Amit nézni fogunk. Nem a dps lista vezetőit fogjuk előnyben részesíteni, ha azt látjuk hogy nem a csapatjátékra törekednek. Engem rohadtul hidegen hagy, hogy mennyi idő alatt megy le egy boss, ki mennyi dps-t tolt ki, healt tolt el, stb. A csapatjáték a lényeg, hogy jól érezzük magunkat, és az officerek ennek szellemében fognak majd dönteni. Ezt sose feledje senki.

Ez még a jövő. De erre már most hangolja rá magát mindenki. Kicsit bőlére engedtem a dolgokat, ezért bocsika :D

A bejegyzés trackback címe:

https://veszetthuzat.blog.hu/api/trackback/id/tr9738896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Simulacra 2008.10.29. 18:30:02

Teljesen egyetértek veled, hiszen muszáj lesz wotlkban már megegyezni hogy hogy haladjon a lootosztás. Szerény véleményem szerint elsőként mindenképp MainTank(azaz Gabcsa) kapja a tankdropokat, persze ha nincs rá szüksége vagy éppenséggel nincs ott raidben akkor más tankoké. A spellpoweres cuccok természetesen healer prioritást élvezzenek sztem, hiszen fontosabb h legyen jó geares healerünk mint jó geares dps. Nemtom h wotlk-ban is ugy lesznek a tier dropok, mint most, ha igen akkor ugyanugy tank>healer>dps prioritás legyen. Bár ez az én szerény véleményem:)

bandiketto 2008.10.29. 19:16:17

Sztem 25 fős raideknél muszáj a dkp, de majd kiderül, hogy rá tudtok-e cáfolni erre:)

Gabcsa 2008.10.29. 19:43:06

A Balázs annyira jól és jókat ír,hogy komolyan mondom pályát tévesztett....:))
Egyetértek azzal amit leírt azzal a kiegészítéssel,hogy aki engem igazán ismer pl.tudja,hogy soem fogok looton veszekedni senkivel.Én a játék öröme és a baráti társaság,valamint a jó hangulat miatt vagyok.itt.Nagyon ígéretesen alakul a Guild a WOTLK előtt,ez mindnenképpen jó.De!Tényleg muszály erre valamlyen rendszert kitalálni ami által követhető lesz a történet és mindenki tudja mire számítson.Erre várjuk a javaslatokat.Egy elképzelhető verzió szerintem,hogy Vacso életre kelti a kaszt leader státuszt,és az adott kaszt esetében ő mondja meg kié mi legyen....De nem kell izgulni,tavaszra mindenkinek meglesz Arthas kardja....:))))))

Jalopy 2008.10.29. 20:54:56

Engem a hideg kiráz a dkp rendszetől :)

Nagyon örülök, hogy itt nem így van, és én nem támogatom

Biztos nem fogok senkire megharagudni, ha ő viszi el azt a lootot ami esetleg nekem is jól jönne. Ez egy játék és játék öröméért és a társaság miatt játszom, nem a lootért, de örülök neki, ha valamit kapok :P

Gabcsa 2008.10.29. 21:58:02

Én csak Jalopy miatt játszom....:)))
Amúgy mi az a DKP rendszer? :)))

Bandikaa 2008.10.29. 22:01:43

looooooool a mi Main Tankunk :D
én ugy tudom hogy ha passolsz vmit kapsz ilyen pontot amit officerek vezetnek és tegyük fel vmi loot esik és kell neked is meg xy-nak is és akinek nagyobb a DKPja az viszi de levonnak a loot után vmennyit ez a lényege én igy tom de javitsatok ki nyugodtan

Gabcsa 2008.10.29. 22:09:21

Bocsi Andris,de ezt nem értettem tisztán...:))

Simulacra 2008.10.29. 22:10:27

kb ez a lényege. de én is rühellem... a lényeg h mindenki 1féle geart szedjen az elején, ha úgy dönt h healelni fog akkor csak azt a geart szedje, aki dps azt dpst szedjen, tankok csak tankokat, amíg nincs meg mindenkinek mainspecre a cucca addig mások ne nagyon szarakodjanak a loottal:) de am télleg sztem eléggé 1értelmű h mikor ki mit kap azt kész. nem kell ezekkel annyit izgulni, sztem nem kell dkp rendszer, megvagyunk nélküle is

Rasheed 2008.10.30. 00:12:39

Valójában én is csak annyit tudok a dkp rendszerről amennyit korábban röviden összefoglaltatok. Mindenesetre úgy gondolom, h a dkp követhető, számítható, és valamennyire objektív, de sokan fázunk tőle. Általa szögletessé vállhat a baráti hangulatú játék. Az officerek által osztott loot mindig szubjektívnek tűnhet, s számolni kell azzal h vki előbb utóbb megsértődik, s elhagyja a Guildet. Ez nem baj, de velejárója ennek a megoldásnak. Elsődleges cél az legyen h ez a jó hangulat megmaradjon. Egyetértek Samival, hogy aki nem így gondolja annak inkább egy hardcore guildben a helye. Nekünk az élmény számít. Úgy gondolom h készek vagyunk segíteni másoknak, - bár messze nem ismerek mindenkit- többségünk 1000. alkalommal is lemegy egy instába, raidre ha szükség van rá, függetlenül attól h esik e még neki onnan loot v sem. Támogatom Samit.

Egyetértek Simuval is, hogy a tank és a heal előnyt élvezhet, mert sokszor fontos a gear, de lényeges az is h mindenki rendesen csinálja a dolgát, csapatként játszunk. - hisz haltunk már kara treshen is a nerf után. :D

Én amúgy Renike miatt jászok, mert senki nem tudja úgy mondani h "ki a kijály!! és visszamennyééééééééééé" meg h "Jajo" :D

bandiketto 2008.10.30. 07:06:51

A roll rendszerrel az a gond, hogy szép és jó amikor nem a lootért játszunk, de amikor mondjuk az a dps aki már 15x izzadott a guilddel X helyen, akkor ne ninjázzal már el a dobással a beugró, aki akkor volt először. Másik pl.: ZA-ban volt még régen hogy a pala , a druid, meg a shámán is elninjázta a clothos chestet (narolak asszem), merthogy ő is tudja használni... Én meg álltam a kék rucimban, azt gépiesen pötyögtem a gz-ket, mert a társaság miatt játszom. Igaz hogy más bossok kidobták volna ZA-ban a leathert mailt és a platet is, dehát ki vár addig a rollal? A lootmaster meg nem figyelhet mindig..25 embert nem tudsz észben tartani, classleaderség meg ott bajozik, hogy lassan -bár nem tudom milyen lootok lesznek kiegben 1 clothos rucit 3 kaszt is használhat. Nem mondom hogy mindenki ugyanúgy, de egy rollt simám megér.
DKP rendszer: minden jelenlétért- bosskillért jár mondjuk 10 pont, egy epicet meg tegyük fel 100 pontért lehet beváltani. Az viszi akinek a legtöbb pontja van, és persze ezt követi a loot értékének megelelő DKP levonása. Ha nincs elég pontocskád (pl csak 40 pont), és nincs más akinek több van, + még nem is kell neki, viheted-de mész negatívba ( esetünkben -60 => amíg nem töltöd fel +-ba , nem viszetsz mást).
Egyrészt az emberek nem fognak ész nélkül kapkodni mindenért ami lila, mert amikor kiesik ami tényleg kéne neki nem lesz pontja (tehát mindenki meggondolja hogy karijának mi is kéne pontosan). VISZONYLAG igazságos, mert egy tárgyat az visz akinek a legtöbb pontja van, tehát a legtöbbet emelte az est fényét jelenétével. Ugyanakkor amint megvette legközelebb nem tud beleszólni, mert pontok hiányában az eddigi második viheti stb stb.
Ha senkinek nem kell akkor mehet az offspecc, természetesen ekkor már szabad rablás van (dkp veszetség nélkül)
Vannak addonok, és honlapok, ami segítségével egyszerűen lehet követni a jelenlétet, nem muszáj egy félig megrágott papírra körmölni minden este félhomályban a jelenlévőket.
10 fős raideknél sztem is felesleges, rendszeres 25 főnél már kell egy fix, lehetőség szerint következetes rendszer, ami nem feltétlenül a DKP-csak én gondolom úgy :)

Balaage 2008.10.30. 08:05:37

Igazat adok mindenkinek. Bandikettonek is igaza van. 25 fős raideken szerintem meg is fogjuk csinálni, 10 fős raideken nem kell. A dkp nélküli rendszer sokáig nagyon jól működött pl a Zero Tolerance-ban. Ott az off-ok megbeszélték és kész. nem volt veszekedés, és jól működött. Az a helyzet, hogy az elején igen jól követhető az ki vitt lootot, mivel nem lesz olyan gyors iramú boss kill, hogy ne tudjuk észben tartani. (más nem írom szépen papirra, ki volt, hányszor, és mit vitt, Excel forewa) :D

vacso 2008.10.30. 08:40:21

Én meg remélem a WOTLK-ban jobb lesz a lootrendszer mint most. Elvileg gearcheck lesz (bár gyanítom hogy ez kamu) és ha nem lesz pala/DK a groupban akkor nem dob spelles plate-t. A kis instákban meg lehet dumálni majd, hogy ki lootol, a nagyokban meg várjuk a badge-s rendszert, amiről oly sokat daloltak eddig más forumokon. Tehát aki sokszor van x instába annak sok y badge jut, amiből sok z cuccot vehet majd magának n repuért az n-hez tartozó frakciótól. (ráadásul elvileg az általunk választott frakció tabardjában, a hozzá tartozó reput kapjuk). Ezen felül csinálhatunk DKP rendszer, amiben Murphy törvénye szerint mikor 17:09 kor elköltjük majd a pontunkat valamire, azután 17:33 kor dob majd egy jobbat amire már nem lesz pontunk . :D

Balaage 2008.10.30. 08:43:52

Eza Wow kedves Vacsó :D

Jalopy 2008.10.30. 08:44:31

Gabcsa azért a haverokat meg ne sértsd :P

Az a bajom a DKP rendszerrel, de ez legyen az én problémám, hogy vannak olyan időszakok amikor éppen nem tudok játszani, máskor meg elég gyakran. Úgy érzem, hogy nekem soha nem lesz annyi DKP-m hogy valamit egyeltalán elvigyek, max akkor ha már mindenkinek mindene megvan.

Amúgy persze sokkal igazságosabb mint az off-ok osztogatása, de remélem kifogok néha egy Gabcsát aki úgy -e kiderült miattam játszik és nekem adja a lootot ( na jó ez vicc :D).

De ennek elenére lehet, hogy egy idő után belátom, hogy nagyon is jó a DKP rendszer.

Reni a legjobb :P

Hudson 2008.11.05. 17:38:26

Nos, én ahogy leszűröm akkor az officer döntés kapta a legtöbb "pontot". Kérdés: Legyen így ?

Balaage 2008.11.05. 17:42:08

Az elején mindenképpen. Én erre szavazok.

Gabcsa 2008.11.05. 23:37:18

Officer!!!!!

Otisz 2008.11.10. 10:49:14

Szerintem is a legjobb módszer a prioritás. A DKP rendszerrel az a gond, hogy azok a játékosok akik kevesebbet tudnak lenni a raideken így sokkal kisebb esélyel kaphatnak lootot. Ez egy HC guildben teljesen normális lenne de szerintem ez a guild nem erről szól. Szóval szerintem is a tank és a healer élvezzen prioritást a DPS-el szenben.
süti beállítások módosítása